dinsdag 9 juni 2015

TV presenteren op de Alpe 'd Huez

Voor het zevende jaar was ik dit jaar bij Alpe d'HuZes.
Het grootste goede doelen evenement van Nederland, waar jaarlijks vele miljoenen euro's worden opgehaald om kankeronderzoek mogelijk te maken. Voorgaande jaren fietste ik altijd met een microfoon in mijn hand voor Radio2 de berg op en neer met de deelnemers. Een bijzondere ervaring waarbij mijn twee passies radiomaken en fietsen samen komen. Dit jaar was alles anders.. Lang verhaal kort: ik deed (als vrijwilliger van de organisatie de) redactie en eindredactie voor de speciale tv-uitzending uitgezonden bij 8 regionale omroepen. Daarnaast gaf ik in de tv-uitzending een aantal uren commentaar bij de beelden, deed ik verslag op de finish én nam ik een deel van de  presentatie op mijn schouders. Nieuwe ervaringen die niet alleen spannend waren, maar vooral ook een eer om te doen. Het blijft namelijk zo enorm waardevol om de bijzondere verhalen (met een lach, traan en zweetdruppels) te verslaan of het nu voor tv of radio is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten